Kompiuteris, kurtas pagal žmogaus analogą, geba „girdėti“ (mikrofonu), „matyti“ (kamera), „kalbėti“ (kolonėlėmis), „rašyti“ (spausdintuvu). Jis taip pat gali „mąstyti“ naudodamasis dirbtiniu intelektu: imituodamas žmogaus elgesį ir priimdamas sprendimus. Natūraliausia kai dirbtinis intelektas įgyjamas per patirtį (mašininį mokymąsi): stebint situacijas, mokantis iš padarytų klaidų; todėl svarbiausia parinkti tinkamus mokymosi metodus, kad ta patirtis būtų maksimaliai naudinga. Kompiuteriui padeda „suvokti“ žmogaus šneką ir jį „prakalbina“ kalbos technologijos. Sukurti dirbtinį intelektą, gebantį suprasti žmogaus kalbą, turinčią daugybę atspalvių bei poteksčių, didžiulis iššūkis. Didžiausias dėmesys pasaulyje skiriamas anglų kalbai; tačiau mano, kaip lietuvės, dirbančios kalbos technologijų srityje, pareiga pasirūpinti, kad kompiuteris suprastų būtent lietuvių kalbą. Paskaitos metu sužinosite kaip kompiuterį prakalbinti lietuvių kalba, kas yra virtualieji asistentai ir ką gali dirbtinis intelektas.
Lektorius
Jurgita Kapočiūtė-Dzikienė
Profesorė, Vytauto Didžiojo universitetas vyr. tyrėja ir kompiuterinės lingvistikos specialistė, UAB Tilde Informacinės technologijos