Lietuva beveik du kartus viršija ES vidurkį pagal skaitmenines viešąsias paslaugas




Kaip praneša Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Europos Komisijos (EK) kasmet skelbiamoje Skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indekso (DESI) ataskaitoje Lietuvos vertinimas viršijo bendrą Europos Sąjungos vidurkį. Kaip ir pernai,  Lietuva šiemet užėmė 14-tą vietą, jos DESI indeksas įvertintas 52,7  balo, tuo tarpu ES vidurkis yra 52,3 balo.

Reitinge Estija užėmė 9-tą vietą, Latvija – 17-tą, Lenkija – 24-tą vietą. Visoje ES pagal bendros skaitmeninės veiklos rezultatus pirmauja Suomija, Danija, Nyderlandai ir Švedija.  

EK vertinimu, labai gerų rezultatų Lietuva pasiekė skaitmeninių viešųjų paslaugų srityje, kur jos vertinimo rodikliai beveik du kartus viršija ES vidurkį, ir čia Lietuva iš 12 vietos pakilo į 10. E. valdžios naudotojų skaičius nuolat augo ir pasiekė 70 proc.  Lietuva gerai vertinama ir atvirų duomenų srityje (89 proc., palyginti su 81 proc. ES). Šalis daro nuolatinę pažangą siekdama, kad visos viešosios paslaugos būtų prieinamos internetu. 

Kaip jau buvo skelbta anksčiau, tarp Lietuvos gyventojų populiariausios išlieka pajamų deklaravimo paslauga (ja naudojosi 46 proc. visų apklaustųjų), su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus – 45 proc.), automobilių registravimo, asmens dokumentų išrašymo, darbo paieškos paslaugos. Gyventojai geriausiai vertino pajamų, gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugas, viešųjų bibliotekų katalogų prieinamumą, priėmimo į aukštąsias mokyklas, automobilių registracijos, asmens dokumentų ir liudijimų išrašymo paslaugas.

Lietuvos DESI ataskaitą galima parsisiųsti iš čia, o daugiau informacijos apie ataskaitą (anglų k.) rasite https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi.

Visą straipsnį skaitykite čia.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inf.