Birželio 27 d. iškilmingame renginyje paskelbti ir apdovanoti Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimų konkurso nugalėtojai: 6 projektai 5 kategorijose, kuriuos konkurso komisija atrinko net iš 330 gautų paraiškų. Konkurso metu buvo vertinamas skaitmeninius įgūdžius ugdančių organizacijų darbas, projektai bei veiklos, padedančios Europai mažinti skaitmeninį atotrūkį.
Pristatome pirmųjų dviejų kategorijų nugalėtojus.
Jaunimo įgalinimas skaitmeninėje erdvėje
Šioje kategorijoje buvo vertinti projektai, kuriais siekiama pritraukti jaunuolius į IRT profesijas, jaunimui skirtos medijų raštingumo iniciatyvos, naujųjų technologijų mokymai, hakatonai ir pan. Pažymėtina, kad šioje kategorijoje į finalą pateko ir Lietuvos projektas „SparkDigiGirls“.
Nugalėtojas: UBBU projektas „Išmokite programuoti“ (Portugalija).
UBBU– tai informatikos ir programavimo sistema, skirta 6-12 metų amžiaus vaikams, kurie mokosi programuoti žaidimų forma. Vaikai mokosi spręsti loginius uždavinius ir ugdosi problemų sprendimo įgūdžius, o kartu mokosi darnaus vystymosi tikslų.
Šią sistemą sukūrė Portugalijos švietimo ir socialinio poveikio startuolis Ubbu, o jos įgyvendinimą Portugalijos valstybinėse mokyklose remia Švietimo ministerija, Mokslo ir technologijų fondas, Aveiro universitetas, fondas „Altice“, Santa Casa da Misericórdia Lisabonoje, Montepio bankas ir „Siemens Portugal“.
Projektas buvo išrinktas nugalėtoju šioje kategorijoje atsižvelgiant į jo mastą ir didelį poveikį daugelyje šalių, taip pat dėl jo patrauklios formos. Tai specialiai sukurta platforma, kuria gali naudotis šeimos, mokytojai ir asmenys, neturintys programavimo patirties, todėl ji puikiai tinka vaikams ir suaugusiesiems mokytis kartu. Be to, UBBU taikomas labai tvarus verslo modelis.
Skaitmeniniai įgūdžiai švietimo srityje
Tai projektai, tiesiogiai skirti ugdyti mokytojų, mokinių ar mokyklų administracijų darbuotojų skaitmeninius įgūdžius. Paskelbti du nugalėtojai: „Open the Box“ (Italija) ir „Pix“ (Prancūzija)
Projektas „Open the Box“ pradėtas 2020 m., pačiame COVID-19 pandemijos įkarštyje, siekiant sukurti plečiamą ir veiksmingą medijų raštingumo priemonę, padėsiančią mokytojams ir švietimo darbuotojams kovoti su dezinformacija internete. Tai medijų raštingumo kursas vidurinėms mokykloms, apimantis tris mokymosi temas – dezinformaciją, socialinę žiniasklaidą ir dirbtinį intelektą, su parengtomis naujoviškomis pamokomis, vaizdo medžiaga, viktorinomis bei užduotimis, – mokančias pažinti melagienas, gilumines klastotes ar suprasti dirbtinio intelekto algoritmus.
Šį projektą įgyvendina „Dataninja“ kartu su partneriais: „SkyTg24“, „Meet Digital Culture Center“ – Cariplo fondu, „Compagnia di San Paolo“ fondu, Agnelli fondu, „Sapere Digitale“, Bolcano provincija, Peano di Cuneo licėjumi, Avogadro insttiutu ir „Capgemini“.
Komisija projektą „Open the Box“ išrinko nugalėtoju, atsižvelgdama į projekto tvarumą ir plėtros galimybes. Po pirminio 3 metų bandomojo etapo vidurinėse mokyklose, projektas planuoja apimti ir pradinių mokyklų mokytojus bei pedagogus. Taip pat siekiama bendradarbiauti su NVO ir pedagogais, dirbančiais nepalankiose vietovėse, taip pat su viešosiomis bibliotekomis, kultūros centrais ir fondais, taip užtikrinant prieinamumą atskirtyje esančioms grupėms, pažeidžiamiems žmonėms, specialiųjų poreikių turintiems asmenims. Ateityje planuojama projekto plėtra ir kitose Europos šalyse.
PIX yra internetinė viešoji paslauga, skirta skaitmeniniams įgūdžiams vertinti, ugdyti ir sertifikuoti net tik Prancūzijoje ir Belgijoje, bet ir visoje Europoje. Per šešerius metus PIX ne tik padėjo daugiau nei 4,5 mln. moksleivių kasmet gerinti skaitmeninius įgūdžius atliekant smagius ir nesudėtingus testus, bet ir mokytojams vertinti mokinių skaitmeninį raštingumą. Projektui vadovauja Prancūzijos nacionalinio švietimo ministerija, Aukštojo mokslo ministerija ir GIP Pix.
Projektas PIX buvo išrinktas nugalėtoju dėl savo ypatingos aprėpties ir poveikio mokiniams, mokytojams ir mokykloms. Jis atliko labai svarbų vaidmenį didinant skaitmeninį raštingumą ne tik Prancūzijoje ir Belgijoje, bet ir visoje Europoje.
Apie Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimus
Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimais siekiama įvertinti išskirtinius projektus ir iniciatyvas, padedančias europiečiams tobulėti skaitmeninėje srityje. Europos Komisija apdovanojimus rengia kasmet nuo 2016 m., padedant Skaitmeninių įgūdžių ir užimtumo koalicijai. 2023 m. konkurso nuostatai, finalininkai ir nugalėtojai paskelbti čia (anglų k.).