Valstybės duomenų agentūros pateikiami duomenys atskleidžia skaitmeninį Lietuvos kraštovaizdį.
Populiarėjant išmaniųjų įrenginių naudojimui, nuo 2022 m. iki 2023 m. namų ūkiuose šiek tiek sumažėjo asmeninių kompiuterių (juos turėjo 76,8 proc. namų ūkių), o interneto prieigą turinčių ūkių dalis išaugo iki 88,6 proc. Tik 0,3 proc. ūkių su vaikais neturėjo interneto.
Įdomu, kad net 8 procentiniais punktais, iki 65,3 proc. padidėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis. Bent kartą per savaitę internetu naudojasi 87,6 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų.
Internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, bendravimui ir bankininkystei (85,6 proc. interneto vartotojų). Taip pat pastebimas didelis interneto vaidmuo mokymuisi, kur 36,9 proc. vartotojų naudojosi šia kvalifikacijos tobulinimo ar savišvietos galimybe. Žinių visuomenėje viešųjų paslaugų pasiekiamumas labai svarbus: valstybės elektroninėmis paslaugomis bent kartą per metus pasinaudojo 80,7 proc., e. atpažinties priemonėmis – 75 proc. vartotojų.
Gyventojų skaitmeninių įgūdžių plėtrą parodo tai, kad skaitmeninį turinį (tekstus, skaičiuokles, vaizdo dokumentus ir kt.) kūrė, programavo 54,7 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų.
Bent kartą per metus prekes ar paslaugas internetu pirko 68,4 proc. šio amžiaus interneto vartotojų. Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai.
Visa ši informacija rodo neišvengiamus pokyčius visuomenėje, kai internetas ne tik įsiveržia į įvairias gyvenimo sritis, bet ir vis labiau įtraukia visų amžiaus grupių žmones.
Visą straipsnį skaitykite čia.