Kaip praneša Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Lietuva pasiekė reikšmingą laimėjimą skaitmeninės valdžios srityje užimdama 6-ąją vietą tarp 37 Europos šalių. Europos šalių skaitmeninių viešųjų paslaugų kokybę įvertino tyrimas „eGovernment Benchmark 2024“, kurio duomenimis, mūsų šalis surinko 86 balus iš 100 galimų.
Aukščiausią rezultatą Lietuva pasiekė elektroninių paslaugų techninio pritaikymo srityje: jis siekia 94 balus. Ypač išsiskyrė Lietuvos pasiekimai šios srities skaitmeninimo įrašų (100 balų), elektroninių dokumentų (91 balas), iš anksto užpildytų formų (92 balai) ir elektroninio identifikavimo (94 balai), kuris yra labai svarbi paslauga, nustatanti prisijungiančių vartotojų tapatybę, srityse.
Lietuvoje skaitmeninės viešosios paslaugos yra vienos labiausiai pažengusių visoje Europoje, jomis naudojasi apie 72 proc. 16-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų.
Dėmesio vartotojui aspektas įvertintas 94 balais. Čia Lietuva labiausiai pažengusi vartotojų palaikymo (97 balai) ir prieigos prie interneto (92 balai) srityse.
Pagal šį tyrimą Europoje pirmauja Malta, Estija, Liuksemburgas ir Islandija, o Lietuva yra tarp pažangiausių šalių, stiprindama viešųjų paslaugų kokybę ir skaitmeninimą. Ši pažanga rodo Lietuvos siekį modernizuoti viešąsias paslaugas ir užtikrinti efektyvesnį piliečių aptarnavimą.
Daugiau informacijos apie elektroninės valdžios lyginamąjį tyrimą galite rasti čia.