Regioniniai hakatonai: nuo jaunų žmonių vienišumo problemos iki kibernetinio saugumo sprendimų




Rugsėjo – lapkričio mėnesiais projektas „Prisijungusi Lietuva” inicijavo kūrybines dirbtuves – hakatonus „Startuoliai, keičiantys visuomenę“, kuriuose kvietė dalyvauti jaunuolius, norinčius įvardinti ir ieškoti būdų kaip pasirinkti savo kraštui ar regionui aktualius klausimus. Svarbiausia užduotis, kurios ėmėsi dalyviai – kurti skaitmeninius įrankius, padedančius spręsti, jų manymu, svarbiausias socialines aktualijas.

Pirmieji hakatonai regionuose vyko gyvai, tačiau Lietuvoje pasikeitus epidemiologinei situacijai, kūrybinės dirbtuvės persikėlė į skaitmeninę erdvę. Hakatonai buvo tęsiami „Zoom“ platformoje, kur dalyviai galėjo saugiai bendrauti, konsultuotis bei plėtoti savo idėjas.

Po 10 valandų trunkančiose dirbtuvėse, dalyviai išgrynino savo idėjas, preliminarų skaitmeninio įrankio sukūrimo ir įgyvendinimo planą. Idėjų pristatymai buvo vertinami komisijos narių, kurie atsižvelgė į idėjos originalumą, praktinį pritaikomumą, kūrybiškumą, loginę minčių seką bei aiškumą.

Klaipėdos ir Tauragės jaunimas sprendžia beglobių gyvūnų ir jaunų žmonių vienišumo problemas

Klaipėdiečių komanda „Shiza-Team” regioninėse kūrybinėse dirbtuvėse išrinkta geriausia ir turi galimybę tęsti savo idėjos vystymą nacionaliniame hakatone. Jie kuria internetinę svetainę, kuri sujungtų visas Lietuvos gyvūnų prieglaudas, jas reitinguotų. Taip būtų ne tik lengviau susigrąžinti dingusį gyvūną, bet ir surasti naują keturkojį draugą.

Tauragėje laimėjusi komanda „NoClue” tarp jaunų žmonių pajuto vienišumo problemą ir užsimojo ją spręsti. Jie planuoja sukurti aplikaciją, padėsiančią lengviau bendrauti su bendraamžiais, kurioje jie galėtų dalintis savo mažais ir dideliais laimėjimais.

Telšių jaunimui rūpi miesto problemos: akcentuoja judumo ir automobilių priežiūros iššūkius

Telšių hakatono nugalėtojais tapo Vilniaus universiteto, Mykolo Romerio ir „Vilnius Tech” universitetų studentai, susibūrę į „Barglio” komandą. Jie nusprendė spręsti klausimą – kaip susirasti patikimas automobilių priežiūros vietas. Komanda hakatonu metu plėtojo idėją, kaip patogiai, saugiai ir jauno žmogaus kišenei įkandamais būdais susirasti kvalifikuotus ir legaliai paslaugas teikiančius automobilių remonto centrus.

Panevėžio jaunimas kūrybinėse dirbtuvėse kelia švietimo, robotikos ir pramogų problemas

Nugalėtojų komanda „JBG Robotics” iš Panevėžio stengėsi atsakyti į klausimą – kaip dar labiau patobulinti robotikos sritį Lietuvoje, organizuoti daugiau varžybų ir išspręsti robotų dalių logistikos problemas.

Patys aktyviai dalyvaudami robotikos ir e. skautų veikloje komandos nariai pastebėjo, kad Lietuvoje trūksta robotikos varžybų, kitokių renginių. Sudėtinga atrasti ir dalių konstruojamiems robotams, kadangi pasiūlą sudaro pavieniai gamintojai, auga kainos.

Vilniuje gvildentos senjorų, finansų ir mokymosi problemos (online)

Sostinėje pirmąją vietą ir galimybę savo startuolio idėją plėtoti nacionaliniame hakatone laimėjo komanda „BBright”. Grupelė vystė virtualiąją mokyklą „Mokslo renesansas”.

Komanda plėtojo virtualių korepetitorių tinklą, kuriuo galės naudotis kiekvienas. Idėjos autoriai ateityje daug dėmesio skirtų mokytojų atrankai, kadangi tik empatiški ir motyvuoti pedagogai gali sudominti savo mokinius. Nacionaliniame hakatone komanda tikisi iki galo išgryninti savo idėją ir atrasti jai investuotojų.

Alytaus jaunimui svarbūs užimtumo, kibernetinio saugumo ir skaitymo iššūkiai (online)

Alytuje pirmąją vietą iškovojo „Odyssey” komanda. Startuolio idėja – sukurti antivirusinę programą išmaniesiems įrenginiams, kuri būtų paremta dirbtiniu intelektu. Jaunuoliai šią idėją vystyti nusprendė pastebėję neigiamus pokyčius kibernetinio saugumo sferoje. Per COVID-19 pandemiją ypač stipriai išaugo „hakerių” aktyvumas – padaugėjo bandymų įsilaužti, duomenų nutekinimo atvejų, atakų, nukreiptų į verslo organizacijas.

Šiauliuose jaunimas kuria pagalbininką mokiniams

Vieni iš regioninių hakatonų nugalėtojų – komanda „Kas namų darbams” ir jų aplikacijos idėja, kuri primintų mokiniams apie artėjančių namų darbų terminus bei apjungtų įvairių elektroninių dienynų informaciją. Programėlė-kalendorius pagelbėtų mokiniams sekti ir, svarbiausia, nepamiršti užduočių ir namų darbų terminų.

Kauniečiai ieško patogios virtualaus valgiaraščio sistemos

Į nacionalinį hakatoną išrinktos net dvi komandos iš Kauno. Komanda „Yuffi” – jaunieji skaitmeninio įrankio kūrėjai vysto virtualaus valgiaraščio sistemą. Sprendimas, paremtas NFC kodu, kuris palengvintų tiek maisto tiekėjų, tiek ir kliento patirtį užsisakant vakarienę ar pietus. NFC –  yra būdas mobiliajam telefonui bendrauti su aplinka. Norint kad veiktų kodas, reikia priklijuoti nedidelę mikroschemą prie daikto, taip susiejant įrenginius.

Idėją, susijusią su maistu, tačiau ne žmonėms, o augintiniams vystė ir „LovelyPaws” komanda. Programėlės idėja – augintinių šeimininkams suteikti galimybę paprasčiau rasti informaciją apie keturkojų priežiūrą, mitybą, sveikatą. Komandos lyderio Dovydo Ivanausko teigimu, tokia idėja kilo iš gyvenimiškos patirties, kai augintiniui teko ieškoti maisto, kurio sudėtyje nebūtų jautienos.

Marijampolėje vystomas sprendimas laiką taupantiems – bekontaktis apsipirkimas

Natūralu, kad pandemija bei jos sukurtos problemos diktuoja idėjas ir kūrybinėse dirbtuvėse. Komanda „Lispa” hakatono metu vystė „Food2Home” idėją ir yra 10-toji komanda, kuri nacionaliniame hakatone varžysis dėl pagrindinio prizo. Kuriama mobilioji aplikacija spręstų paprasčiausią, tačiau ir labai svarbią problemą šiuolaikiniam žmogui – laiko trūkumą. Programėlėje būtų galima užsisakyti maisto produktų į namus iš įvairių parduotuvių. Taip būtų paprasčiau atrasti geriausią konkretaus produkto kainą, apsipirkti saugiau, ypač pandemijos metu. Būtų galimybė užsakytus ir jau surinktus produktus atsiimti patiems. Galiausiai, tokia platforma kurtų ir naujas darbo vietas kurjeriams.

Jauniausia komanda iš Utenos kelia vis dar svarbią patyčių problemą

Jauniausia komanda laimėjusi bilietą į Nacionalinį hakatoną – „Bitai” (8 klasės Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokiniai), kuria platformą vaikams, kurioje būtų galima anonimiškai pranešti apie patyčias. Savo idėja „Bitai” tikisi stabdyti mokyklose vis dar opią patyčių problemą.

____________________________________________________________________________

Iš viso regioniniuose hakatonuose dalyvavo 192 jaunuoliai iš skirtingų Lietuvos vietovių.

Geriausių idėjų kūrėjai regionuose apdovanoti puikiais prizai, be to, gavo galimybę dalyvauti nacionaliniame, kuriame iš geriausių regioninių komandų bus apdovanotos trys labiausiai komisiją sužavėjusios. Jos laimės 500 eurų vertės stipendijas ir „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ mentorystės sesiją tolimesniam idėjos ar produkto vystymui. Antrosios ir trečiosios vietos laimės Amazon 300 eur ir 100 eur. vertės dovanų čekius.

Komanda, kurią sudarys ne mažiau kaip 2 merginos, taip pat pretenduoja į Women Go Tech nominaciją: konsultaciją su specialistu tolimesniam startuolio vystymui. Tolesniam idėjos vystymui pagalbą teiks ir projekto mentorė Simona Simulytė, kuri steigia Startuolio akseleratorių bei partneriai DigiKlasė, kurie 7 komandas apdovanos 1 mėn. naryste bet kuriame virtualios mokyklos mokome dalyke.